söndag 3 juli 2011

Spindel

Nu under denna årstiden ha vi märkt att vi får in en hel massa spindlar i huset.
Det är en företeelse som jag inte alls är nöjd med då jag inte tycker att det finns något charmigt över spindlar. Alls. Någonstans. Blä.

Nyss var jag och killarna inne i badrummet, ocks känt som spindlarnas högkvarter. Jag höll i godan ro på att borsta tänderna på Elliot när jag kände nåt på benet. Suck.
Ja, det var en spindel. En str och äcklig en.

Vilt skrikande kastar jag av mig byxorna samtidigt som jag hoppar och skuttar och sedan springer ut ur badrumet.

Nej, jag är inte särskilt stolt över mig själv.
Barnen då? De tittar bara på mig och säjer att spindlar inte är farliga och att de är bra för de äter upp småkryp.

Tur att de är så kloka när jag inte alls är det.

Nu sitter jag i soffan och lugnar ner mig.
Tycker dock att det kliar lite på benet mest hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar