onsdag 7 december 2011

Burken

Jag och killarna försöker ju promenera till skolan/dagis så ofta det går och vädret tillåter. Inte alltid det uppskattas av den yngste herrn, men han hänger på, har ju liksom inget val :)

Igår kom jag dock på den (i mitt tycke) briljanta idén att varje gång vi går åt det ena eller andra håller lägger vi 5 kronor i en burk som sedan går till resekontot. De vill vääääldigt gärna åka till Legoland. Det tyckte de var bra.

Så kom vi också på att för varje gång vi säjer ett svärord ska vi böta 1 kr (annars kommer jag bli utfattig) i samma burk. (Magnus har redan fått betala 1 spänn ;)). Vi var dock tvugna att komma på några ord vi får lov att säja, och de blev "skit", "tusan också" och "fasen".
Albin tyckte även att vi skulle böta om man tjatar. Men hejhejhej, där var jag tvungen att dra en gräns. Med tanke på hur mkt jag tjatar på dem varje dag skulle jag snart inte ha några pengar kvar, sa jag.

Så nu har vi 11 kr i burken. Vi gick imorse, det blir ytterligare 5 kr. Kan bli spännande att se vart det landar :)
Trevlig resa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar