torsdag 19 januari 2012

Zombies överallt

När jag hämtade Albin på dagis i tisdags skulle de precis kolla på något på datorn. Med en vikarie kan väl vara på sin plats att säja, den ordinarie personalen var inte där. Möte eller sjuka eller rast, jag vet inte. Jag ville inte vara den som drog iväg honom från det, så han fick kolla.
Little did I know...

De kollade på Michael Jacksons "Thriller" musikvideo.
Har ni sett den?
Om inte, klicka här.

Den är...rätt läskig och det blev en hel del zombiesnack på vägen hem.
Killen förstår att det bara är människor som är sminkade. Men det blev en jobbig kväll. Jag menar, är man redan innan mörkrädd och inte vågar gå upp på ovanvåningen själv mitt på ljusa dagen blir det inte bättre av att tänka på zombies vid läggdags.

Han somnade till slut med lite klappar, kramar och Barbapapa.

Igårkväll blev det om möjligt ännu värre. Magnus har sovit hos honom inatt...

Jag har tagit upp det med dagis att A inte får titta på sånt igen.


Igår googlade jag fram ett klipp som visar en vanlig kille bli sminkad till en zombie. Jag tänkte visa A den idag och hoppas på att det kan lugna honom något.

Det blir nog bra till slut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar