lördag 5 februari 2011

Natten...

Igårkväll var vi bjudna på middag hos några goda vänner. Alltid gott och alltid väldigt trevligt.

Albin var lite blek och gosig, men han tog sig. Han hade ju lite krupphosta i torsdagskväll, så vi tänkte att det är nog bara lite trötthet som spelar in. Och när han hade ätit glass var han hur glad som helst :)
Något trött när vi kom hem och somnade på en gång.

02.15 inatt vaknar jag av att det låter som om någon gråter. Jag går upp och in på Albins rum (där ju båda killarna sover för närvarande) och visst var de vakna. Det var A som var ledsen.
"Nu vill jag inte sova här längre."
Han kröp upp i min famn och jag brände mig.
Visst, 39 grader...

De kom ner till oss, A fick lite alvedon först.
Men det blir ju lätt lite trångt med 4 st i en dubbelsäng varav åtminstone en brukar imitera en väderkvarn. Och eftersom det var min sovmorgon idag, lördag, gick jag upp och la mig på A´s rum. Jag erbjöd E att komma med, men han ville inte.
Så Magnus har nog inte sovit så bra inatt... Men jag har sovit ok, iallafall efter det att jag somnade om.

Och A? Jo, han är feberfri nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar