tisdag 31 maj 2011

Jobbig kväll igår

Jag har under några veckor känt av en del förvärkar.
Inget ovanligt, särskilt inte som det är tredje barnet.

De senaste dagarna tycker jag dock att det har blivit lite mer.

För att göra en lång historia kort slutade det hela med att jag och Magnus igår åkte in till förlossningen. Då hade jag sammandragningar hela tiden och från början var det tal om att jag ev skulle behöva åka ner till Lund. Not so funny.
Men efter lite övervakning och en dos bricanyl i låret (inte heller so funny) samt ett ul för att kolla in status i magen fick jag tillåtelse från läkaren att åka hem.

Så nu är jag sjukskriven med ganska stränga order om vad jag INTE får göra. Vila får jag göra massor.
Och om det kör igång igen är det raka spåret in som gäller.

Tradigt, men så är det. Rätt onödigt att få barn i vecka 26 om man kan undvika det.

Så de närmsta veckorna hittar ni mig troligast i min säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar