onsdag 22 juni 2011

Ny tradition

Igår blev jag lite trött på röran här hemma.
Vi kan inte heller vara arga på att barnen inte plockar undan efter sig eftersom vi inte på något sätt jobbat in att man plockar undan efter sig.
Att städa en gång varannan vecka är inte ett fungerande koncept, har jag märkt...

Igår startade jag något nytt, som jag hoppas att jag kan orka göra till något varaktigt. Nämligen 10 minuters städning varje dag.
Vi sätter äggklockan och städar tills den ringer.

Detta har vi nu gjort i 2 dagar och ja, det funkar. Än...
Om vi nu under en vecka eller två lyckas hålla ut och städa undan i hela huset kunde man ju tänka sig att det på sikt blir 7 eller 5 minuter varje dag. Skulle vara helt ok.

Undantaget kommer ju bli den dagliga dammsugningen av kök och hall, men det är smällar man får ta :)

Hur städar ni? Och funkar det bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar