måndag 13 juni 2011

Tandlossning

När jag lämnade E i skolan imorse konstaterade vi att hans tand var väldigt lös.
Det är ju bara att vicka sa jag.
"Ja, nu ligger tjejerna och killarna lika!"
Det pågår en tävling mellan tjejerna och killarna i hans klass, vilka som tappat flest tänder. Till saken hör att det är ju skolavslutning på onsdag. Kan bli lite tajt om man vill gå om tjejerna...
"Tror du att du hinner tappa den innan onsdag då?", frågade jag.
"JAAAAA!"

När jag kom och hämtade honom strax efter 15 rusade han emot mig, helt överlycklig. Bara sekunderna innan hade han lyckats dra loss den och ståtade nu med ett...ganska blodigt leende.
Men killen är glad. Åttonde tanden är ett minne blott och killarna har gått upp i ledning.

Återstår bara att se om mamman kommer ihåg att påminna tandfen inatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar