måndag 31 oktober 2011

Huga!

Efter en slö och i viss mån rätt rörig söndag igår var det med viss fasa jag klev upp imorse.

Det stavas H-Ö-S-T-L-O-V.

Väldigt viktigt för store E som har sitt första RIKTIGA höstlov i år, då han ju går i ettan och inte förskoleklass...
Givetvis är Albin hemma från dagis också.

Det blev en rivstart då vi skulle göra tvål redan vid 8. Jag, något trött då Ebba haft en stöknatt, ville hellre dricka kaffe.
"Men SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA....."

Jaja, det är ju inte så ansträngande att hälla tvålflingor i en plastbunke, ställa in den i micron och sedan hälla det i formarna.
Så nu är vi lite rikare på tvål, finfina tvålar med färg och glitter och grodor.

Vi har även hunnit med en kort promenad, en tur till biblan (nu ska vi börja med Harry Potter, jag ser riktigt fram emot det :) och legolek däruppe.


Jag och Ebba håller nu ställningarna i köket. Killarna spelar Wii, de hinner ju inte det senare ikväll då Elliot har innebandy 17-18.

Allt är alltså precis som det ska vara.

Och, jag dricker kaffe, igen, och längtar tills det är dags att lägga sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar