söndag 9 oktober 2011

Jag ger upp

Mjölkstockning förra veckan med tillhörande hög feber. Blä.
Fick en dryg feberfri dag. Men nu var det på det igen. Dubbelblä.
Känner att jag inte orkar med en Albin repris. Dessutom vill jag inte att killarna hamnar mer i kläm än vad de redan gör. Att börja med ersättning frigör mig en hel del (även om jag vill att det bara är jag och Magnus som ger henne mat till en början, kalla mig skitnödig om du vill, men det känns bäst).
Så ikväll har jag testat flaskan. Och gissa om det gick bra? HUR bra som helst. Och nu, 130 ml senare sover hon sött i sin säng sedan 30 minuter tillbaka. Återstår att se hur resten av natten bli, men jag ska förbereda nån flaska iallafall.
Pappa skriver ut tabletter till mig som hjälper till att hämma mjölken. Ja, jag ringde BB och rådfrågade, så det är lugnt.
Har gråtit en skvätt, men är nöjd med mitt beslut och hoppas på att vi landar i detta så snabbt som möjligt, och att brösten mina inte spricker innan mjölken försvunnit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar