torsdag 11 augusti 2011

Halvtid

Halva dagen har passerat och den har varit helt ok so far.

Albin sov ju nere hos mig. Jag vaknade vid halv 7 av en liten arm som letade sig runt min hals. Sedan låg vi och mös i 45 minuter. Lycka!
Upp och äta frukost.
Spela Uno.
Albin fick titta på "Shrek 3", vilket innebar att jag hann duscha och plocka lite innan jag sjönk ner i soffan bredvid honom och löste korsord.

Vid 10 kom den förlorade sonen hem, efter en övernattning hos bästa kompisen.

Vi samlade ihop oss och drog till biblan. Albin spelade bara data, men Elliot lånade några böcker.
Jag kollade min kurslitteratur och har reserverat alla 4. Bibliotek är en fantastisk "uppfinning". Skönt att slippa inhandla allt. Kan låna, och är det något jag känner är extra bra kan jag ju köpa det då.

Sen blev det hemfärd. Mat.
Nu har jag inventerat barnens vinterkläder och vi har shoppat lite online. Fördelen där tycker jag, även om det ju är ruggigt svårt med storlekar, är att man kan skicka tillbaka allt som inte passar i smak, färg eller form.
Barnen fick lite tröjor och byxor samt det som fattades i vinterklädesväg. Själv unnade jag mig ett par nya träningsbyxor. Snart är det ju dags att sätta igång inför Beach 2012, då jäklar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar