onsdag 24 augusti 2011

Jobbig eftermiddag

För att göra en lång historia kort...
Jag får ibland obeskrivligt ont på min högra sida, jag kallar det min blindtarmsinflammation även om det såklart inte är det. Troligare en del av tarmen som hamnar i kläm eller nåt.
Igår fick jag det igen, mer än nånsin, vid 10-tiden. (Himla tur jag hann baka klart mina goda kakor.)
Efter ca 2 timmar klingade det av och jag hämtade barnen från skolan och dagis.

Sen satte det igång igen. Jag kunde knappt sitta, stå, ligga, andas... Ja, det var JÄTTESYND om mig. Dessutom blev jag lite förvirrad, hade jag även sammandragningar???

Ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in så de fick kolla.

Och gissa, lagom tills dess att doktorn kom hade smärtorna i sidan klingat av igen.
Däremot hade jag en hel del smärtsamma sammandragningar.

Blev utskickad på en promenad. Och då kom högersidan tillbaka. Typiskt.

När vi kom tillbaka hade jag inte ont i sidan, bara i hela magen och sammandragningar var/varannan minut. Dessvärre (får man väl säja eftersom jag är något trött på det hela nu) hade det inte hänt nåt. Jag blev hemskickad med en liten tablettcoctail, smärtstillande och lugnande eller nåt, jag litar helt på läkaren. Tog dem när jag gick och la mig vid 22,30 och sov som en sten till 03,30 ca. Sen var det lite av och till.

Nu känns det helt ok. Hyfsat lugnt i magen. Jag har badat. Jag ska parkera i soffan en stund. Vila. Är lite trött...


Så ingen bebis än. Jag börjar tro att den kommer den 29 september, man blir tydligen inte igångsatt förrän 19 dagar efter beräknad ankomst, så jag ställer in mig på det.
Eller ska jag kanske gå ut och hoppa lite studsmatta???

1 kommentar:

  1. Lite studsmatta tack. Jag har ju gissat den 25-e o det är bara 30 minuter kvar så sätt i gång. Kom ihåg att vi finns här om du behöver oss. Vattengympa till strax efter 10.00.LV

    SvaraRadera