måndag 26 september 2011

Måndag

Tycker nog att vi börjar lära känna varandra litelite, Ebba och jag.
Det är en härlig tjej som luktar fantastiskt (särskilt sedan navelstumpen trillade av), skelar och har underbara ljud för sig :)

Idag har varit en liten fixardag. Har prelbokat dopdag, fixat med mina CSN-utbetalningar. (Tänk, inte visste jag att bankerna kunde samarbeta, men det kunde de faktiskt. Killen på den ena banken sa att det gick att fixa det mesta på måndagar ;)). Har även lånat om böckerna, min kurslitteratur.

Och kursen ja. Det börjar strömma in kommentarer på texterna vi lämnade in förra veckan. Spännande och pirrigt, ska man bli helt dissad eller? Jag måste säja att jag är positivt överraskad. Alla har tänkt till och jag tror nog att det ska bli bra. Med alla tips och råd ser jag på mina texter på ett annat sätt och ska nog kunna skriva om dem under veckan så de blir ÄNNU bättre. Skönt är att tempot på kursen fortfarande inte är jobbigt högt utan klart hanterbart. En del kan jag göra under tiden jag ammar.

Och ja, hon är snäll, hon sover helt ok på nätterna och amningen verkar funka bra. Ska väga henne igen imorgon, då vet jag mer. Men hon verkar väldigt nöjd. Just nu pågår lära-Ebba-att-sova-någonannanstans-än-i-famnen. Ett tufft jobb, men någon måste göra det!

Hoppas er vecka startat lika bra som vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar