söndag 5 februari 2012

IS! Och lite snö...

I vanlig ordning, för att vi skulle ut och det var jag som bestämde det, ville de inte alls utan bara gnällde på. Tills jag lackade ur. Då gick det fort att klä på sig och skulle bli jättekul (!). :)

Det har varit riktigt kallt i en vecka nu. Termobyxorkallt. Alldeles för kallt om ni frågar mig.

Och jag behöver inte höra hur kallt ni har det. Vi bor i skåne. 10 minusgrader räcker gott och väl. Nere vid vattnet där det dessutom oftast blåser på en del biter det tillräckligt i kinderna. Hade jag velat ha kallare hade jag inte bott här. Så, med det sagt så går vi vidare :)



Ner mot vattnet.



Bäcken var helt istäckt!!!
Tråkmamman ville inte att de skulle rumla runt på isen.
Tror ni de lyssnade? Icke ett spår...



Det skulle släpas fram grenar och stenar att kasta på isen för att liksom bevisa att den höll.
Och ja, vi var alla torra när vi kom hem igen.




Ebba sov i vanlig ordning i vagnen. Hon hade det varmt och gott. Lite avis är jag allt på henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar