lördag 3 april 2010

Jamen tack då...

I ett svagt ögonblick lovade jag yngste herren i huset (A, snart 4 år) att få spela lite på datorn idag efter frukosten. Eftersom jag lever med 2 små elefanter (som kommer ihåg precis allt man någonsin sagt) och 1 vuxen (som inte kommer ihåg nåt, nästan...) åt han upp frullen ruskigt snabbt och påminde mig. Ok, sagt är sagt.
Upp och spela, leta spel och han var nöjd. Efter nästan en timme satte jag äggklockan, så totalt fick han spela i drygt en timme (och har numera fyrkantiga ögon). MEN, när klockan ringde var han ju inte riiiiiktigt färdig, bara lite till, och fixa det och göra det och... och han blev inte alls glad när jag stängde av. "MAMMA, NU ÄR DU FÅNIG!!!!" Inte längre nöjd :)
Men jag kan stå ut med att vara fånig, kan tänka mig värre saker att vara.

Nu blir det till att påskpyssla lite, snart kommer påskharen till grannen, och barnen är bjudna. Lycka!

1 kommentar:

  1. Självklart ska du skriva blogg gumman, jag läser den mer än gärna! C har peppat mig att göra det också, så vem vet - en vacker dag kanske jag också föder fram en! Ha en skön påsk!

    SvaraRadera