måndag 5 april 2010

Matlagning

Jag tycker inte om att laga mat. Jag tycker det är vansinnigt tråkigt. Jag gör det för att jag måste och för att barnen kräver det, men inte mer. (Som tur är är jag gift med en person som gillar att laga mat och som gör det väldigt bra.)
Därför känns det så otroligt lyxigt att bli bortbjuden, som idag, på en härlig och god lunch med trevligt sällskap. Man slipper lagningen, man äter och sen slipper man städa undan. Hur bra kan det bli? Tack för det familjen Johansson-Gustavsson, och kör försiktigt hem igen!

Minstingen är hemma hos kusinen och leker och den store städar på sitt rum. Det ingår i veckopengsuppdragen. För att få sin tjuga varje helg krävs det bäddning varje dag (nemas problemas) samt upplockning från golvet varje lördag eller söndag. Här hjälper jag till med att hänga upp kläder, men resten sköter han. Och eftersom han var sjuk i helgen fick han dispens av mig. Fast nu städar han ändå, gulle :) Han sparar till ett Nintendo DS spel till. Alla pengar gick åt till att köpa själva Nintendot (tur han fick ett spel på köpet) och nu sparas det för fulla muggar...

Själv funderar jag på att ta mig en promenad. Träningspremiären efter 2 veckors uppehåll blir imorron. Kommer nog straffa sig på onsdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar