söndag 4 april 2010

Listor

Jag är ett stort fan av listor, oavsett om jag ska handla eller bara vara hemma så gillar jag att skriva listor. Det är en härlig känsla att kunna stryka något :)
Under våren har vi en lite tyngre lista än bara putsa fönster och klippa gräs.
Vi ska (ok, jag vill att vi ska):
- bygga trädäck (låter snajdigare än det kommer bli, men låt så vara) på baksidan. Vi har sol där hela förmiddagarna, och i nuläget utnyttjar vi inte det alls. Synd och skam.
- stensätta uppfarten. Har stenmjöl (?) nu och jag får ödsla alldeles för mkt tid åt att dammsuga upp det. Kalla det ett I-landsproblem, men jag slipper gärna dammsuga VARJE dag.
- göra oss av med lekstugan. Den är rätt rutten och används inte mkt, planterar hellre lite mer hallon och smultron där.
Oooooooch lite annat smått och gott. Måste nog skrapa lite mer triss först bara...

Dessutom tänkte jag lära E att knyta knutar, rosetter osv OCH plocka bort stödhjulen från A´s cykel.

Vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar