lördag 13 november 2010

ARG

Jag är arg, vred, sur, förbannad och irriterad. Allt på en gång. Och dessutom jättejättejättebesviken. På jultidningsförlaget. Men också lite på 2 SIBA-tjejer som inte var så proffsiga idag...

Magnus och jag har ju varit på Väla, det stora köpcentrat utanför Helsingborg. Vi hade lämnat barnen hos mormor och morfar, allt för att kunna gå i flera affärer i lugn och ro. Och dessutom kunna äta lunch på egen hand.

Vi började på Mio. Mina lampor är beställda, tyvärr hade de inte en enda på lager. nåja, de kommer.

Sen gick vi till SIBA.

När vi (jag säjer vi, för vi var alla mer eller mindre involverade) hade sålt färdigt jultidningarna för några månader sedan och kommit upp till en viss nivå skulle vi välja premie. Alltså en extragrej man får, utöver en slant. Och hur fin den är beror på hur mycket man har sålt för.

Vi valde en premiecheck på 500 kronor på SIBA. Detta eftersom vi då kunde välja själva, och barnen vill gärna ha fler Nintendo spel. Och då kunde vi ju köpa fler spel.

Nåja. Vi tog med checken idag och tänkte överraska killarna.

Att vi dessutom hittade en låda med utgående spel till billigare pris gjorde ju inte saken sämre. Vi kunde då köpa tre spel och bara lägga till ca 70 kronor. Super!!!

Kommer fram till kassan, då inser jag att jag har glömt skriva ner agentnumret på checken. Nåja, tänker jag, det är nog inte värre än att det funkar ändå och så får vi ringa in numret till dem i eftermiddag.
Men icke sa nicke. De behövde numret på en gång.

Ålrajt. Varken jag eller Magnus hade lust att behöva åka tillbaka till Väla igen. Så jag ringde mor och far och bad dem åka hem till oss och leta reda på numret. Jag förklarade vart papprena fanns och efter 5 minuter ringde pappa. Han stod i hallen och läste upp numret för mig. Sen väntade han i luren för att se om det var rätt. Men, tänkte jag, agentnummer som agentnummer, vilket annat nummer kan det vara?
Ja, det var tydligen inte det numret, för det funkade inte.

Men vi hade ju inget annat nummer. SIBA-tjejen försökte igen, fick prata med pappa som läste upp både agentnummer och bokningsnummer osv för henne, men inget funkade. Det kom upp på hennes dator att numret saknades. VADÅ SAKNADES??? Vi hade det ju rakt framför oss.

Ja, vad göra? Det var ju inte så att tjejerna kunde vara flexibla och hjälpa oss med en lösning, de var inte så väldans trevliga. Jag fick nästan för mig att de trodde att jag kopierat checken och försökte lura dem.
Det enda vi kunde göra var att lägga undan spelen (det fick vi iallafall göra) och kontakta jultidningsförlaget. (Jag ringde dem när vi stod inne på SIBA, men de hade naturligtvis inte öppet på helgen.)


När jag kom hem dubbelkollade jag numret, och i alla andra papper. Det var det numret. Samma nummer stod på räkningen. När jag loggade in på jultidningsförlagets hemsida gick det alldeles utmärkt med det numret.

Inte utan att jag är irriterad.

TÄNK OM vi hade haft 2 förväntansfulla barn med oss? Fy och blä vad dåligt att det inte funkade. Måste vara nån som har glömt att aktivera agentnumret eller nåt. Jag blir bara så ARG. Och så blir det merarbete för mig som måste ringa jultidningsförlaget på måndag och förklara OCH sedan åka tillbaka till SIBA för att hämta spelen. Morr. När det är barn inblandat SKA det bara fungera.


Resten av rundan gick bra. Det var inte bara vi som var på Väla om man säjer så, men det känns skönt att julklapparna till killarna är klara.
Och tur i oturen så är jag ledig på måndag, så jag hinner ringa och även hämta. OM det nu kan funka, vem vet? Inte för att det ska bli så roligt att dra till Väla en extra gång. Men vad gör man inte för sina barn? Curlingförälder, inte jag inte...


Hoppas ni haft en trevlig lördag! Min kan ju bara bli bättre :) Kanske vinner vi storkovan på stryktipset? Hade varit nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar