onsdag 10 november 2010

Företräde?

Jag och barnen cyklade till skola/dagis idag.

Men jag måste ge en känga till rätt många bilister. Det är för bedrövligt.

Här står vi, tre cyklister varav 2 rätt små, vid ett övergångsställe. Vi har alla klivit av våra cyklar och har lampor fram (alla) och bak (jag och E) och väntar. Och minst 5 bilar bara blåser förbi.
Vilka signaler sänder det till barnen?

Såvitt jag vet har vi egentligen företräde då vi promenerar, vilket vi ju gör när vi klivit av cyklarna. Inte för att jag nånsin skulle våga kliva ut i vägen med tanke på hur många häromkring kör (inte i 50 som det ska vara).

Det vara bara att vänta tills alla bilarna försvunnit och sedan gå över.


Visst, det är många som stannar, men ALLA borde stanna. Ingen hade haft en chans att hinna bromsa in OM vi skulle gått.
Bättre lycka imorron. Vi tar nog cyklarna då med!


För övrigt hade vi en trevlig cykeltur med lite matte på vägen för oss alla tre :)

1 kommentar:

  1. Håller med dig. De stannar aldrig. Jag försöker men är inte 100. Det kostar 3000 i böter att inte stanna det kanske fler borde känna till. Louise

    SvaraRadera