torsdag 18 november 2010

En eller två(l)?

Nu när E går i skolan, eller förskolan om vi ska vara helt korrekta, så har han även gympa.

Varje torsdag är det dags, direkt på morgonen.

När man har haft gympa i skolan ingår det ju...att duscha efter. Nu har ju inte E några problem med att duscha, men i skolan gillar ha det inte.

"Varför inte?", undrade jag en gång.
"För att man vet inte om det är kallt eller varmt.
Jaja, fair enough egentligen, tänkte jag lite snabbt och sedan inte med på det.

Häromveckan pratade vi lite igen om gympan och duschen och så. Då kryper det fram att han inte tvättar håret. "Nänä, men du tvålar väl in dig?" "Nä...", säjer han och ser lite sådär lagom skuldmedveten ut. "Men varför inte det?" Gissa vad han svarade...

Jag önskade att han skulle tvåla in sig.


Vad som är kvar från dagistiden är att de ska ha med sig frukt/grönsak till förmiddagen. E har oftast valt banan. Bra, tycker jag eftersom han inte är nån storätare på morgonen.
Den senaste tiden har han dock valt clementin. Jag har skickat med 2, men han äter oftast bara en.
"Varför då?", undrar jag.
"Fööööör atttttttt, jag inte orkade..."

Bad honom imorse att äta båda clementinerna, annars skulle jag inte skicka med clementiner till skolan igen. (Jag vet, taskigt av mig.)

Ikväll erkänner han att han bara ätit en clementin.
Jag rynkar pannan och drar efter andan för att svara honom när han blixtsnabbt lägger till (med ett snett leende):
"Men jag tvålade in mej idag!"


Vad ska man säja... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar