tisdag 9 november 2010

Lev nu

Har precis lämnat A på dagis och ska bara hämta matlådan innan det är dags för mig att åka till mitt jobb.

Jag frågade A om han ville cykla, sparka sparkcykel eller åka bil till dagis. "Sparka sparkcykel!"

Det gick inte fort. Men vi hade å andra sidan inte bråttom.
Det skulle tittas på vattnet, pratas, kolla på klotter, pratas, tävlas, räknas ner, pratas och bara...vara.
Så totalt jättehärligt.

Höst, blåsigt, rosiga kinder, en glad 4 åring, en mamma som fick frisk luft och en promenad, och en god lektion i att befinna sig helt och hållet här och nu. En för mig nyttig erfarenhet. Även om jag får dessa lektioner väldigt tätt är de oumbärliga. För då stannar jag upp ett litet tag och njuter. Av dagen. Här och nu. Gör det du också idag. Och imorron!

Ha en härlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar