onsdag 30 mars 2011

Gårdagens ägghämtning

Albin beställde plättar till lunch igår.
Jag började fixa, men när jag skulle ha i äggen upptäckte jag att våra ägg var slut!!! Det blev ett snabbt telefonsamtal till grannarna (Albin pratade) och ja, de hade. Albin ger luren till mig, ser gravallvarlig ut och säjer :
"Mamma, jag kan gå själv!"
Okej.
Här är han på väg.



Han var så duktig och stannade, tittade åt båda hållen när han gick över vägen (som förvisso är en 30-väg, men även här har vi begåvats med fartdårar) och på väg hem gick han om möjligt ÄNNU långsammare. Då hade han ju ömtåliga ägg i en påse. Lille pluttas var så söt och stor och STOLT!!!
På väg hem.



Fina ägg.
Och coola skor.



Medans mamma fixar plättarna hinns det med att tejpas och pysslas.



Goda blev de!!!




Och skulle någon undra så bor grannarna snett mittemot oss och nu när inget har hunnit slå ut kan jag stå i köket och se honom gå hela vägen. Om någon skulle undra vill säja :)

2 kommentarer:

  1. Vi stog också o kollade. Han nästan sprack av stolthet. Louise

    SvaraRadera
  2. Ja, han växte några meter och år på bara ett par minuter :)

    SvaraRadera