onsdag 2 mars 2011

Sykunskap

Förra veckan inköptes ett par nya byxor till E, på rea. Mkt stiliga, rutiga i blått och svart. Coola.

Igår upptäckte vi ett hål i baken, i en söm.
Rea som det var kan man ju inte byta eller så. Men jag tänkte att vi kunde lämna in dem till grannarna, som ju vet vilka bristande kunskaper jag har i nål och tråd och som erbjudit sig att hjälpa till då det behövs.

Imorse ville han prompt ha dessa byxor på sig.
Vad göra?

Det var bara att plocka fram nål och tråd. Och sy.
Blev faktiskt rätt nöjd själv med resultatet. Men nu var det ju inte mina brallor.
Gick uppför trappan och överlämnade byxorna.
"Mamma, har du lagat dem?"
"Ja."
"VA?!!?!? Har DU lagat dem?"
"Ja."
"Häftigt!"
"Blev det bra???"
"JAAA!!!"

Kanske kommer jag plocka fram nål och tråd igen, kanske inte. Man vill ju sluta på topp :)

1 kommentar:

  1. Louise är mäkta imponerad. Förlåt att jag inte läste det förrän nu.

    SvaraRadera