fredag 25 mars 2011

Zzzzz

Natten har varit både vääääldigt lång (sett till vakentid) och vääääldigt kort (sett till sovtid).
A började hosta redan igår på em. Och det fortsatte. Hela natten.
Jag var uppe ett par gånger och puffade honom med pulmicort, som hjälpte för stunden. Som tur är har han sovit sig igenom hostan, barn är fantastiska på det viset. Och själv säjer han att han sovit gott.

Nu har han lite feber och en jobbig hosta. Han har fått lite hostmedicin (ja, jag fick tvinga honom att dricka den, men där jag för några år sedan inte fick i honom något utan 30 minuters lirkande och godis tog det nu bara 30 sekunder och inget godis, evolution!) och har suttit i soffan och kollat på TV sedan klockan halv 7.

Nämnde jag att barnen vaknade halv 6??? Nä, jag gjorde nog inte det :)

Jag börjar sent idag, sen får han vara några timmar hos mormor och morfar (tack!) innan pappa kommer.

Hoppas det blir en toppenfredag för er alla, fredagsmys på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar