tisdag 1 mars 2011

Skoldags

Idag var det då dags för mig att åter träda in i skolans värld.
En något mer behaglig resa för mig dock då jag mest satt i ett hörn och bara njöt.

Vi hann cykla. Först till dagis där vi lämnade en inte alltför nöjd A. Han blev lite gladare när jag sa att jag skulle komma tidigt och hämta.
Sen bar det iväg til småskolan.

Mysig samling.
Lite mer kroppentema, besök av både barnmorskor och tandsköterska idag.
Lite rast och frukt.
Och så matan. Denna härliga matan.
Fin är den. God mat var det. Lugnt och stillsamt faktiskt. Många vuxna som satt med (det gillar man ju som förälder). Mindre bra tycker jag det är att pedagogerna som sitter med barnen och äter faktiskt måste betala för sin mat. Det tycker jag inte man ska behöva göra, det ingår ju liksom i deras jobb när man har att göra med så här små barn.
Sedan hann vi med lite fritids innan vi cyklade hem. Eller gick/cyklade eftersom E har med sig en kompis.
A blev överlycklig när vi kom, redan klockan 13.

Hem.
Har bakat sockerkaka. Den blev jättegod.


Det var hur mysigt som helst att hänga med till skolan. Roligt också att E inte på något sätt satt limmad vid mig utan sprang omkring mest som han (antagligen) brukar. Det blir nog bra. OCh det har ju gått bättre att lämna honom på sistone. Men det var en värdefull dag. En dag som jag kommer ta med både A när den tiden kommer och med plutten som än så länge inte är större än en äppelskrutt :)

Hoppas att er dag också varit bra! Och än är den inte slut.

1 kommentar:

  1. Kul att du tyckte det var värdefullt. Gör det gärna varje år. Till och med trean är det poppis sen är det skämmigt men gör det ändå. Kram Louise

    SvaraRadera