lördag 5 juni 2010

Jag AB

Magnus fick hem för några veckor sedan en serie att titta på, "Jag AB". En kille som föreläser om personlighetsutveckling.
Det har varit ett tag nu som Magnus har velat att vi ska titta på det, tillsammans, men jag har lyckats avstyra det. Tills idag.
Avstyra låter så, mesigt. Men jag tycker det är jobbigt. Jag är så smärtsamt medveten om mina fel och brister och har så svårt att ta till mig mina fördelar att jag tycker det är jobbigt att se någon tala om hur man ska göra. För jag uppfyller föreläsarens 2 första frågor, vill och göra. Men faller på vara.
Rätt larvigt ändå, jag har ju ändå jobbat en hel del med dessa bitar med andra, fast på ett rätt enkelt plan. Men det är ju alltid svårare när det handlar om en själv.
Så vad ska hända nu? Jag vill tänka till, jag vill förändras, till det bättre. Jag vill ju bli en bättre människa.
Har du några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar