tisdag 29 juni 2010

REKORD!

Det blev en lång och vaaarm dag inne på jobbet (och gudarna ska veta att vi verkligen försöker få till ett korsdrag, men vi lyckas inte så bra).

Albin kom och gjorde mig och Emma sällskap den sista timmen. Storebror skulle på golfskola och då tyckte vi att A lika gärna kunde hjälpa till i butiken. Han hittade genast en pickadoll. En liten pistolgrej som vi använder till att sätta fast prislappar med när de trillat av, för att få fast den där plastgrejen. Du vet, den där långsmala plastsaken som alltid verkar fastna i kragen. Nåja, han har ju rätt längd för att hitta allt skojigt som ligger i midjehöjd, för oss. Han gjorde succé! (Såklart!)
Jag hade också lite choklad som jag mutade honom med :)

Väl hemma blev det lite TV och en snabbdusch för killarna innan läggdags.
Gissa om Elliot var trött. Lång cykeltur med pappa igårkväll, tennisskola idag mellan 9-10, supervarmt ute och sedan golfskola 17,30-18,30... Albin däremot låg och lekte med en legogubbe i sängen ett bra tag innan han slocknade. Det är ju som skönast nu när det blivit lite svalare.

Sen var det dags för min lilla runda. Och banne mig om jag inte sprang det snabbaste jag gjort på lääääänge. Det säjer ju visserligen inte så mycket eftersom jag är rätt långsam till att börja med. Plus att rundan jag sprang ikväll inte är så lång (dvs det känns inte tröstlöst när det börjar gå tungt). Men det känns gött. Snabbrekord!!!

Så nu ska jag lyssna på åskan och duscha och se om jag kan fjäska till mig att Magnus gjort en räkmacka till mig när jag är klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar