söndag 13 juni 2010

Morgonbestyr

Jag har blivit en sån. En sån som jag i hemlighet föraktar, eller kanske snarare är avundsjuk på, och räcker ut tungan åt (okej, räcker finger åt) i smyg bakom mina halvt fördragna lameller där jag sitter och jäser i soffan med frukosten framför bolibompa. En sån där äckligt hurtig person som JOGGAR PÅ MORGONEN.

Det började redan klockan 05,37 när Albin vaknade. Söndagar är Magnus sovmorgon, så det var bara att kliva upp. Vi försökte gosa lite, men det gick sådär. Så vi gick upp och satte oss i soffan. Började med frukosten. Efter en stund, framåt 7 kom Elliot ner. Då blev det nya legofilmen. Jag började vid detta laget känna mig färdig med min morgonrutin. Ätit klart, latten var urdrucken och jag var nästan klar med korsordet.

Kände mig konstig. Energirik.

Började städa toaletten därnere. Avlopp, toa, badkar, handfat, allt fick sig en omgång och är nu skinande rent i några timmar. Härligt.

Hade dock fortfarande massa energi. Samtidigt som det inte regnade.

Halv 9 klev Magnus upp. Och då kände jag mig mogen. Jag klädde om och skulle lunka runt.
Men det gick så himla bra. Nä, jag slog inga hastighetsrekord, men det var heller ingen plåga. Så som det annars varit de 5 gångerna jag testat. Det brukar bli en gång varje år som jag förvandlas.

Så jag ber om ursäkt till alla morgonrocksinsvepta människor som precis tagit dagens första klunk kaffe när jag lufsade förbi. Det kommer inte bli någon vana, men kanske lite oftare än 1 gång/år :)

Nu ska jag gå och städa det andra badrummet, vem vet, kanske blir hela huset städat idag. Eller också inte...

1 kommentar: