tisdag 13 juli 2010

Åska

Oj oj oj vad det åskade inatt.

Det började redan vid 22-tiden igårkväll. Väldigt välbehövligt efter flera dagars tryckande värme.
Blixtar som lyste upp hela himlen. Då tyckte jag det var synd att vi inte bor med panoramautsikt över havet. Och det var ju inte något alternativ att springa ner till mamma och pappa, även om jag tror att det var riktigt läckert.

Jag gick och la mig vid 22,30. Vaknade sedan inatt, orkade inte kolla på klockan, av att det blixtrade och dundrade i ett i ett. Mäktigt. Och samtidigt lite oroande, när skulle barnen vakna? Här låg jag och lyssnade ett bra tag innan jag somnade igen.

Men faktum är att barnen sov. Som stockar. Precis som Magnus. Och precis som jag gjorde när jag var liten. Skönt!

Nu regnar det lite och jag ser inte fram emot att cykla till jobbet i regnkläder. Det är nämligen fortfarande tropisk hetta...


Magnus och killarna ska till vårdcentralen och ta halsprov under förmiddagen för att se om det är någon av dem som har baskelusker (eller är det virus???) i halsen som ständigt smittar mig. Lite spännande ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar