tisdag 6 juli 2010

Zzzzz

Vaknade av mig själv imorse. Mycket ovanligt en dag när jag ska jobba.
Började genast ana oråd. Jag kände mig nämligen i det närmaste utvilad. Olusten växte. Tog mobilen, som jag som vanligt satte på ringning igår.

Död.

Den har stängt av sig under natten.

Min mobil är kass och stänger av sig lite då och då, ca 1 gång varje dag. Jag kan sitta och skriva ett sms och helt plötsligt låser den sig och jag måste lossa batteriet för att kunna få igång den igen.
Ja, jag vet att jag SKA/MÅSTE/BORDE lämna tillbaka den, men jag är seg.

Men tillbaka till imorse nu.

Jag ogillar att stressa, särskilt på morgonen. När jag upptäckte att mobilen stängt av sig under natten visste jag att klockan kunde vara vad som helst. Särskilt som det var ljusare ute än vad det brukar vara när jag segar upp mig.

Jag började jobba med stresshantering. Andades lugnt och djupt samtidigt som jag lossade mobilbatteriet, satta fast det och startade mobilen. (Jag har ingen annan klocka i sovrummet).

07,15.
Pust! No need att fortsätta stressa. Jag kunde tom söla mig lite.

Men idag är det jag som inhandlar en vanlig väckarklocka. Och när jag går på min semester är det jag som åker till Hbg och klagar på min mobil.
Banne mig!

2 kommentarer: