fredag 30 juli 2010

Vad gör man en regnig dag?

Egentligen hade vi tänkt ta en busstur in till Helsingborgsfestivalen, mormor, jag och barnen. Mest för att de gillar att åka en och annan karusell, åka buss och köpa en lott (Elliot har ju vunnit 2 kg choklad vid 2 tillfällen, en gång på Hbg-festivalen och en gång på Gröna Lund). Men eftersom dagen har inletts med massor av regn kände vi inte för det...

Tog med Elliot och mormor till Bär&Grönt istället. Fast numera heter det nog Växtkraft tror jag. Massa växter, inne och ute, krukor, pyssel och pynt. Det bidde några växter att byta ut med i krukorna utanför dörren. Samt ett fågelbad. Av någon dunkel anledning har jag länge velat ha ett fågelbad. Jag kommer väl ångra mig när fåglarna bajsar ner hela trädgården, men men.

Vi har en plätt i trädgården som vi pysslar lite med. Lite stenar, en rönn, lite prydnadsgräs och en groda. Här tänkte jag att det kunde vara fint med lite vatten...



Har placerat den i hörnet, men vet inte om det är det bästa stället?



Elliot valde de blå kulorna samt budskapsstenen. Först tog han en det stod "Du är bäst" på, den hade också passat fint. Men jag gillar "Drömmar". Något vi borde hänge oss åt lite oftare kanske?
De andra stenarna är sjösten som vi har i en ränna runt hela huset. Tack för den idén mamma :)

1 kommentar:

  1. Väldigt fint men hur skall fåglarna få plats?

    SvaraRadera