måndag 19 juli 2010

Semesterprojekt

Nu när semestern har börjat måste jag ju i likhet med så många andra ha nåt projekt att sätta tänderna i. Magnus har ju altanen på baksidan som börja ta form (bilder kommer snart). Men jag då?

Jo, förra året målade jag vars en fondvägg i killarnas rum. Albin valde grönt och Elliot valde (efter lite övertalning, han ville helst ha alla färger) rött, en härlig röd färg som heter "Hjärta". Fint va?

I våras kom han på att han inte ville ha rött längre, utan blått.

Så idag åkte han och jag iväg och valde ny färg. Det blev en blå färg som heter "Is".

Färgerna (både "Hjärta" och "Is") kommer från en serie färger från Alcro (Alcro.se, serien heter ad.junior) som barn har varit med och valt ut och namngett. Det finns äver "Solis" (gul) och "Tigergrön" (grön) m fl. Helt underbara.


Men här har ni iallafall en före-bild. Min plan är att nu gå ner och dricka lite kaffe och sedan sätta igång. Tejpa, plocka bort flame´sen och tom gå loss på ett lager vit färg, allt för att den röda färgen inte ska gå igenom. Ska bli superspännande att se rummet förvandlas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar