söndag 1 augusti 2010

1 augusti

Ny månad. Och den inleds med regn och mulet väder. Men det är varmt ute, så man ska ju inte klaga :)

Hade en bra dag igår. Helsingborgsfestivalen.
Killarna åkte karusell, provade sockervadd, eller, Elliot provade, Albin var (med rätta) väldigt skeptisk och vägrade ("ALDRIG!"). De vann även vars en pipande plasthammare. Inte kul för de vuxna, men jag är mest glad över att de vann båda två.

Tyvärr lyckades vi inte vinna någon choklad i år. Kanske lika bra det. Sist tog det ett halvår innan den var slut. (Ja, nu låter det som om vi är väldigt nyttiga och fina och inte äter godis. Men det var så att det var Elliot som vann, och han är ju en elefant, dvs har stenkoll på minsta smula. Så jag och Magnus kunde inte smygäta nåt utan att han upptäckte det.)

Buss in och buss hem. Också lite spännande.

När jag nattade Elliot på kvällen frågade jag som varit bäst på dan. Han funderade ett litet tag och sa sedan, "Pengarna."
Dvs, han hade plockat kottar inne hos grannarna på kvällen och tjänat (danska) pengar (som han ska handla löslego för på Legoland).

Alla har vi ju olika tankar om vad som är roligast under en dag, jag hade ju trott att han skulle säja radiobilarna eller sockervadden eller nåt. Men inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar