måndag 16 augusti 2010

Måndag

Klockan är bara 10 i 8 och det är redan tyst.
M är på övning med brandkåren.
Killarna sover.

A har suckat hela dagen att han är "så trött så trött". Men när det var dags att stänga av Nintendot för att borsta tänder och ta på pyjamas ville han "SPELA I HUNDRA MINUTER!!!". Behöver jag tillägga att han inte fick det?

E har ju haft sin första dag på skolan.

Mamman "Har du haft roligt?"
Sonen "Ja."
Mamman "Vad har ni gjort?"
Sonen "Kommer inte ihåg."

...

Han verkade glad iallafall.
OCH så satt han i soffan efter lunch och bara...knöt en rosett. Wow!!! Vi har faktiskt inte övat alls på det. Jag har visat honom 2 ggr. That´s it. Han påstår att han inte smygtränat.



Dessutom har vi beställt (*viskar*) termobyxor... Man måste ju vara ute i god tid! De valde dessa snygga (byxa längst till höger, turkosa)(jag ljög och sa att de rosa och lila var slut när A ville ha det, jag vet jag vet, genus och killar kan ha rosa och allt det där, det är konstigt, men för mig har gränsen i alla år gått vid overaller och så. E har haft rosa klänning och byxor, men rosa overall? Nej, det har jag inte velat. Kanske tramsigt? Och ja, A valde turkost utan vidare gnäll, han verkade inte så besviken för att några färger var "slut".) från H&M. Praktiskt att få det (nästan) hemlevererat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar