söndag 29 augusti 2010

Usch

Och fy. Denna dagen går inte till historien som en glad och positiv dag. En del, men långt ifrån allt.

Börjar med att jag har sovmorgon. Bra. Men drömmer konstigt. Ni vet sådär som man gör när man ligger nånstans mellan vaken och sova. Jag fick bla akupunktur med knappnålar. Myyycket obehagligt. Det blev ju inte bättre av att den som satte i nålarna inte fick ut dem.
Vaknade. Och det var nog här det började gå snett. Jag var inte på mitt soligaste humör. Det är jag förvisso aldrig när jag vaknar. Men det brukar arta sig när jag fått i mig frukost. Det gjorde det inte idag.

Mitt inte-så-braiga-humör har givetvis smittat av sig.

Väla blev en berg-och-dalbana i känslor och humör och utbrott. Och på något sätt känns det mer ok att en drygt 1 meters person står och skriker att "Du är dum" än att jag gör det.

Tog oss hem med livet i behåll. Mer kändes det inte som.

Men som tur var blev vi bjudna på middag. En mycket god middag. Och när vi sitter där och precis ska börja äta och A (igen) säjer att jag är dum blir jag lite trött och säjer att "Ja, jag är dum dum dum. Jag är den dummaste i hela världen. Men du ska ändå sitta ner och äta." Då säjer E´s kompis L "Jag tycker inte du är dum. Jag tycker du är jättesnäll."

Att man kan bli så glad. Det blev jag. Jätteglad. Och så slutade jag lyssna på min hungriga son. För 2 minuter efter att han ätit sin första tugga satt han och kvittrade som om inget hade hänt. Och så var jag en fin och gosig mamma för en stund.

Imorgon är en ny dag. En dag då M åker bort. För att komma hem på fredag. Det kan bli en spännande vecka med andra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar