tisdag 17 augusti 2010

No pain no gain???

Förra veckan pratade jag och min goda vän G om att vi skulle träna lite ihop. För några år sedan gjorde vi det regelbundet. Sen har vi skyllt på barn och jobb. Eller, G mest, jag har faktiskt bedrivit min träning ändå :)

Vi bokade raskt in idag, tisdag, samt torsdag denna veckan.
Men tyvärr, G ringde igår och sa att hon var tvungen att "jobba" idag...
Så jag gick själv.

Kom dit i god tro att det var ett vanligt medelpass jag skulle på. Ty, även om jag rört på mig en del i vår/sommar har det blivit något hackat och malet tack vare mina envisa halsflussar. Jag har dessutom mest sprungit, och inte f-n lägger jag mig och gör armhävningar när jag stånkat mig hem, även om jag vet att det inte tar så lång tid.

Så döm om min för(skräckelse)våning när jag kommer dit och ser att det är ett styrka/medelpass.

STYRKA!!! Shit pomfritt.

Men nu var jag där.

Varmt som tusan var det.

Uppvärmningen gick bra.
Tänjningen gick toppen!!!

Sen kom...styrkeblocket. Där vi började med typ 93 armhävningar. I sträck. Sen nåt annat. Sen 48 armhävningar till. I sträck. Sen var det en massa annat som hade med armarna att göra, jag kommer inte riktigt ihåg, det var så varmt, svettigt och jag tror nästan jag blackoutade pga smärtorna i axlarna när mjölksyran kopplade sitt grepp om mig.

Jag vet inte vad det är med armhävningar, men det finns nog inte många styrkeövningar som jag är så kass på och tycker är så fruktansvärt jobbigt OCH tråkigt!

När jag kom hem skulle jag äta. Jag fick nästan hämta ett sugrör, jag orkade knappt lyfta glaset med vatten till munnen. Tack för det P! Kommer kännas imorgon...

Bäst för G att hon inte ska jobba på torsdag!


Jag kanske får investera i lite nya träningsplagg, som denna tröjan från Stadium. Det blir alltid lite lättare att träna när man har snygga träningskläder tycker jag.



REEBOK W BURNOUT TOP, 349 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar