lördag 14 augusti 2010

Lördagsdrömmar

Jag letar lampor. Massa lampor.
Helst av allt skulle jag vilja byta ut varenda en vi har i vardagsrummet, och köpa några till...(säj inget till M bara).

Dessa tre från Watt&Veke har jag kollat på hur länge som helst. Jag vill ha alla tre, i dessa olika färger, och hänga på lite olika höjd i ovanför soffhörnan. De finns på Kök&Form på Väla. Jag kastar lystna blickar varje gång jag går förbi (vilket iofs inte är SÅ ofta)... Visst är de fina!





Vi skulle också behöva en lampa till köket. Spotar i taket i all ära, men lite mer punktbelysning ovanför köksbordet har vi kommit på nu efter 2 vintrar att det hade nog varit en bra idé. Återstår att hitta någon vi båda gillar.

Louis Poulsen PH 50 Olive Black

Dansk design är ju snygg och tidlös, jag vill inte köpa något som vi tröttnar på på 2 år. Denna hade passat fint, och jag tror att även M skulle gilla den. Den blir vår för nätta 5.595 kr :) (www.danskdesign.nu)

Jag tror jag får drömma lite till. Och spara, precis som barnen gör till sitt Lego.

2 kommentarer: