måndag 23 augusti 2010

Måndag morgon

Usch, idag var E ledsen när jag lämnade honom. Allt gick bra imorse och cykelturen till skolan. Vi sa hej då, jag och A började gå mot cykeln. Precis innan vi kom fram kom E ifatt oss och var jätteledsen. Plutten. Det har varit en intensiv vecka följt av en intensiv helg. Lite jobbigt att ställa om och vill såklart helst vara hemma lite då.
Tur att jag hämtar tidigt. Vi gick till fröken och sen ringde det in.

Hade lite ont i hjärtat när jag gick...


A och jag kom hem, plockade direkt fram övningscykeln. Han gjorde vad han kunde för att slippa undan, men när jag mutade med en chokladkaka hos mormor och morfar var det väl ok. Han cyklade dit. Jag håller ett pekfinger i ryggen på honom, och fick hjälpa till i nerförsbacken, men annars cyklar han helt själv. På väg hem släppte jag försiktigt pekfingret, och han cyklade vidare och tom ifrån mig :)

Nu får vi bara öva lite på att starta och bromsa också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar