fredag 21 maj 2010

Bara man slipper duscha så!


Elliots hår växer så det nästan syns. Helt ok, han får ha vilken frisyr han vill. Men för en vecka sedan hade Magnus hittat en hårtuss på golvet. Då har Elliot tagit en sax och klippt luggen lite "för jag såg inget". Hmmm, kanske dags för en insats???
Han har dock totalvägrat, tills idag. När jag erbjöd honom en klippning utomhus. "Behöver jag inte duscha efter?" "Nä." "OKEJ!!!"

Då kör vi! Efter att jag klippt halva nacken la trimmern av. TUSAN OCKSÅ! Som tur ar var mormor hemma hos oss. Hon tog en rask promenad hem till sig och hämtade deras så jag kunde fortsätta.

Under pausen kom E på att han faktiskt ville ha tuppkam. Jomenvisst. Så det blev det. Och med hjälp av grannens vax blev det så fint som på bilden. Min första tuppkam :) Och Elliots första!
Albin blev väldigt inspirerad och ville också ha rockhår, dock utan att klippa sig. Hans hår är ju redan rätt kort.

Visst blev de fina???

4 kommentarer:

  1. Stan och stan...
    De är sååå himla nöjda :)
    Coolingar.

    SvaraRadera
  2. Vilka coola killar!! Och söta, men det kanske man inte ska säga högt! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!,
    Vad kul att du bloggar - vilken fin blogg du har!!! Här kikar jag snart in igen!
    Hoppas allt är väl med dig.
    Kram kram J

    SvaraRadera