måndag 10 maj 2010

Vaknade inatt av att ett av barnen ropade på mamma. Stapplar upp och kollar Elliot, sover. Går in till Albin, japp, det var han.
"Mamma, jag vill sova hos er."
Självklart.
Efter obligatoriskt toabesök kryper vi ner i vår säng. Jag har blivit lite smartare med åren och placerar honom liiiiiite närmare Magnus än mig, samt lyfter bort hans rumpa ännu lite mer. Där tror jag att jag är säker.

MEN, det är tydligen fortfarande nerförsbacke, mot mig. Han har bokstavligt talat legat PÅ mig halva natten. Ett huvud här, ett ansikte där. Och ja, jag tänker att oj vad mysigt det är snart är han stor och vill inte kännas vid sin mamma. Men mamman är ganska trött nu. Det är tur att jag är ledig idag.

Han är dock riktigt smart. När vi vaknade, förlåt, när han också vaknade gosade vi lite. Sen tittar han mig djupt i ögonen, klappar mig på kinden och huvudet och säjer "Mamma, du är fin. Mamma, du är vacker."

Ack, så ung och har redan lärt sig hur det går till :)

Nu ska jag ta med muskelmannen och Ben 10 till Skeppet för att köpa köttbullar, det blir lunch hos Hanna idag, trevligt!

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Jag försöker faktiskt också tänka så, att det är några snabba år man får stångas med dem i sängen - sen lär de inte vilja ligga och gosa mer.
    De lär sig snabbt hur de ska charma sina föräldrar. K brukar titta C djupt in i ögonen och säga: pappa nu förtrollar jag dig! Och det funkar varje gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, hon är smart K :)
    Jo, det var mitt mantra vid halv 5 snåret, att njuta av det lilla huvudet som vilade på min mage och lyssna på hans andning. :) Får se om det blir en repris inatt!
    Kram

    SvaraRadera