fredag 7 maj 2010

Morgonstund...


5 över 6 kom Elliot ner till oss och sa väldigt uppfordrande "Klockan är faktiskt över 6!". Och detta är killen som vi numera får väcka nästan varje morgon. Det är förvisso inga mastdontsovmornar han tar, men ska man till dagis är det skönt att hinna äta frukost i lugn och ro och därför blir man väckt senast kl 7.
Nåväl, han kunde tänka sig att krypa ner och busmysa lite :)

Vid kvart i 7 kom den lille, kröp ner till mig och sa "Idag ska vi äta frukost i soffan." Underförstått, och titta på TV. Då kom jag ihåg igårmorse när Albin var arg och morgonsur och ville titta på TV att jag hade sagt att vi kunde göra det imorron, allt för att få lugn och ro. Och visst, har man 2 små minielefanter så blir det till att hålla vad man lovar.
Så det blev frukost framför TV´n.

Nu badar den unge mannen, utan skum, han blir vansinnig om man häller i skum. Fråga mig inte varför, men mysigt har han iallafall :)
Och lediga är vi idag, härligt!

Imorron klockan 7 kommer Christer och ska börja med vår uppfart! Tror jag flyttar bilen ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar