tisdag 4 maj 2010

Jag funderar mycket på godis...
Jag är ju i grund och botten en riktig godisråtta. Älskar lösgodis och skulle lätt kunna äta varje dag, gärna lite till frukost, lite till lunch och även däremellan. För att inte tala om i soffan på kvällen. Mums...

Men åtminstone en gång varje vecka funderar jag på om det är så bra med godis. Och jag har som ständig ambition att äta mindre fulgodis och mer fingodis. För nä, godis är inte så bra och det finns massa annat som är bättre.

Det brukar funka bra de första dagarna med fingodiset. Sen händer det något. Jag börjar tänka på hur kort livet är, och att jag faktiskt rör en hel del på mig och att jag verkligen gillar godis. Varför ska jag då inte äta det? Det kan ju inte vara så farligt...Så äter jag lite oftare, lite mer. Tills jag börjar fundera på om det är så bra att äta så mycket och kanske skulle dra ner lite på det.

Och så går det runt. Runt. Runt.

Och jag tror faktiskt att det kommer att få göra det. Gå runt. För ibland vill jag äta mer och ibland känns det bra att äta mindre :) (Men bara ibland...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar