tisdag 25 maj 2010

Frisyrgöra

Snart är det dags att packa in barnen i bilen och ta dem till dagis. Vi har ju inte så långt, så egentligen är det rätt onödigt att bila, men Elliot har ju sin nya fina frilla att visa upp, tuppkammen. Och det blåser rätt rejält. Så jag bjuder dem på bilturen denna morgon. Annars funkar det bra att cykla. Men det vet ju vem som helt att en tuppkam blir förstörd om man tar på sig hjälmen :)

Det var viktigt att den skulle fixas. Det har vi pratat om ända sedan vi klippte, att på tisdag när det är dagis igen ska den upp. Jag fick massa instruktioner om hur jag skulle göra "ihop" och "upp" var mest använt. Och när jag var klar med Elliot kom den lille "Jag vill också ha rockhår." Självklart. Tuppkammen hans är inte riktigt lika imponerande som storebrorsans, men man ser att det är en. Han är mycket nöjd. Och de har spelat massa luftgitarr och är bara allmänt...laddade.

Det här blir en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar