söndag 16 maj 2010

En novemberdag i maj.




Det är ju inte utan att man blir lite trött på mulet väder. Särskilt som ett moln parkerat PÅ oss idag. Men skam den som ger sig.

Jag tvingade med Elliot ut på en promenad. Stackars barn, han kommer få men för livet. Dessutom var ju lillebror hos en kompis, så han SLAPP vara ute. Väldigt orättvist tyckte 6-åringen.

Men hur det än är så bor vi fantastiskt vackert. Inte mer än några minuters promenadväg hemifrån (och det tog lite längre tid idag eftersom det var NÅGON som var extra tjurig och långsam) har vi havet. Titta bara på bilderna :) Lyx!

Precis innan vi kom ner till stranden frågade jag E om han trodde att stranden var full av sand, tång eller om det var lika mkt sand och tång. "Ska vi slå vad?" ville han. Ok, om vad? "Om du vinner får du 10 pussar, om jag vinner får jag 5 kronor." Ok. Jag satsade på lika mkt, han på tången. Tyvärr var det det tredje alternativet som hade varit rätt, så ingen vann. Typiskt.

Och han tinade upp efter en stund. Det var ju (lite) mysigt att ha mamma för sig själv och ingen bror som avbröt och skulle ha uppmärksamhet hela tiden.

Att det dessutom blev kall oboy och 2 singoalla till mellis gjorde inget heller (efter mackan). Lillebror var inte hemma, så han fick inte det. Rättvisa är skipad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar