onsdag 19 maj 2010

VÅR!! SOMMAR!!! UNDERBART!!

Åh vad det var härligt imorse att cykla till dagis i värme och solsken. Killarna behövde bara ha fleece på sig, inga jackor eller överdragsbyxor.
Det luktade sommar, alla blommor och träd och solen sken i mitt ansikte när jag cyklade vidare till jobbet. Upptäckte dock att det var rätt svårt att cykla rakt och blunda samtidigt. Var ju tvungen att blunda lite för att sola ;)

Efter jobb och mys och läggning och allt var jag sugen på att testa joggingskorna. Eller sugen är väl att ta i, men jag vet ju hur skönt det är efter rundan om inte annat.
Tog en kort tur, för som jag sa till Magnus "Det är ju nya skor." Man kan väl ursäkterna...
Och jag kan ju inte beskylla skorna för att det gick tungt och för att fötterna och låren protesterade. Det var väl inte min dag. Men det var ändå skönt, efter.

Kom hem och bara...njöt. Ljummet i luften, klockan var ca 20.30. Magnus kom ut och vi satte oss på altantrappan och lyssnade. Fåglar, en och annan människa hördes också, men mest fåglar. I förra huset hörde vi mest bilarna på vägen, men inte nu. Det var bara så, himla mysigt lyxigt härligt underbart. Jag känner mig så oerhört glad och lycklig som får bo så fint som vi gör. Att springa längs med havet, känna doften... Jag vet, jag ÄR lyrisk! Och glad över att jag har vett att uppskatta det.

Nu ska jag pussa lite på mina sovande myspysisar.
Undrar om Albin kommer ner inatt. Han gjorde det natten till idag. Magnus hämtade honom vid 3-snåret och la Albin på sin kudde. Det första A gjorde var att leta reda på min hand och hålla i den. Sen kom han närmare och närmare. Kramade mig. Började pussa mig. För att slutligen använda mig som kudde. Jaja, bara han har det bra så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar