söndag 19 september 2010

Kalasdax

Det pågår (för omväxlings skull) en strid hemma.
Och återigen handlar den om kläder.

E ska på kalas och jag tycker man kanske inte behöver ha mjukisbyxor på sig då utan föreslog jeans.
"Nähä. Inte jeans."
"Vad ska du då ha?"
"Domma här." Ett par fleecebrallor, som dessutom börjar bli lite för korta.

Hmmm... Jag var tyst en stund. Sen pekade han på en brokig tröja och sa
"Denna."
"Okej, men då får du ha jeans."
"Då ska jag ha de fulaste."
"JA, ha det!"
"Jag ska ha de fulaste med hål i."
"Jamen det blir jättebra. Ta dem. Du måste ha jeansen med hål i."
"NÄ, inga hål!"
"Jo, du får inte ha hela byxor."

Nu är han uppe och klär på sig. Ska bli spännande att se vad det blir :) Troligtvis har han blåst mig totalt och kommer ner med brokig tröja och fleecebyxor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar