tisdag 14 september 2010

Ljuva nattsömn?

ÅÅÅÅÅÅÅÅH vad jag är trött.

Väcktes halv 4 inatt av A.
"Vill du komma ner och sova hos oss?"
"JA, då vill jag ligga i din säng mamma.!

Jaja, hur mycket plats kan en 1-meters person ta? Jo, jag vet, hela sängen. Men jag bökade in honom i mitten.
Allt gick bra (förutom att jag inte kunde somna om).

Helt plötsligt hör jag tassande steg uppifrån. E!
Han kommer ner.
"Var lite försiktig, A ligger redan här."
"Jag lägger mig på andra sidan om dej."
"Nä, det kan du inte, då trillar du ut."
"Ok, men jag vill ligga under ditt täcke."
Han fick böka in sig i mitten, mellan M och A.

Det är första (och FÖRHOPPNINGSVIS sista) gången alla 4 sov i samma säng. Eller sov, 75% av familjen sov. Det lät i varje fall så. Själv är jag galet trött (ja, det ÄR lite synd om mig, men oroa er inte, jag klarar mig...).

När jag klev upp och vände mig om insåg jag varför jag sovit så kasst...

M hade i stort sett hela sin halva av sängen (jag längtar tills den dan då killarna hellre vill ha hans täcke :)
E var lilla x´et mitt i sängen och A låg behagligt utsträckt i min säng. Kvar till mig var en härlig decimeter ungefär ute i kanten. Tur jag är så liten och näpen... Blir det en gång till går jag upp till E´s säng.


Nä, det får bli lite mer kaffe nu tror jag.
Ha en härlig dag, akta bara så ni inte blåser bort. (Är ganska lättad att E´s friluftsdag blev inställd idag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar