måndag 20 september 2010

Pyjamas är gött och mysigt

Idag har jag verkligen jobbat på att inte strida.

Ja, klockan är bara 10, men man kan hinna med många bråk tills dess. Särskilt med tanke på att A vaknade kl 6.

E kom ner med shorts på sig. Nu är det ju inte 20 grader längre och han har varit sjuk. Helst skulle mamman vilja att han hade långbyxor. Men ok. Han fick ha shorts mot att han tog på sig strumpor och en långärmad tröja. Sen stoppade jag ner långbyxor i ryggsäcken.

A lallade mest omkring och sa att han skulle klä på sig "Sen...". Eftersom jag är ledig idag orkade jag inte. Så vi lämnade E i skolan, i pyjamas. Sen har vi varit och storhandlat. I pyjamas. Ja, jag har vanliga kläder på mig.

Nu har vi precis dealat. Jag byter kanal om han först tar på sig kläder. Får se hur lång tid det tar.
Och ja, även om mamman försöker välja bort bråk går det alldeles utmärkt att bråka i pyjamas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar