tisdag 7 september 2010

Sand eller gräs, same same?

M tyckte att jag var lite enkelspåring i mitt spindeltema igår, så ok, jag får väl bredda mig lite. (Men jag har inte sett till några fler, peppar peppar, men ormen verkar göra sitt jobb.)

Lämnade E som vanligt 07,50 i skolan. Jag och A cyklade hem. Han ville in och kolla film på en gång, jag tyckte att vi kan väl cykla en tur till mormor och morfar först?
"ÅÅÅÅÅÅÅLRAJJJT", instämde han.

På vägen hem ville han testa att cykla lite offroad och styrde in på både det ena (grus) och det andra (sand).
"Titta mamma, jag KAN cykla på sand."
"Vad fint att du kan cykla på sand."
"På SAND sa jag."
"Ja, jag hörde det."
"Jag hörde att du sa gräs."
"...???..."
"Fattar du ingenting eller???"

Tydligen inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar