torsdag 23 september 2010

Simskola, del 4

Nu verkar det ha lossnat en hel del för A på simskolan. Idag var det fjärde gången och han var inte ledsen en enda gång, gjorde allt som fröken sa och kokade kaffe och doppade huvudet. Inga händer i munnen heller. Behövde inte ens ta paus för toabesök. Kort sagt, en helt annan kille än för 2 veckor sedan när jag var med sist. Så himla skönt!

Sen gör det ju inget att en av tjejerna som är fröken verkar ha tagit sig an A lite extra. Ni vet så som man lätt gjorde när man var 14-15 år och var ledare för små barn. Jag känner iallafall igen det från alla mina år som friidrottstränare. Man vurmade lite lite extra för stackaren som var lite långsammare än de andra, eller kastade bollen lite kortare, varje gång. Och för A har det varit precis vad han har behövt.

Så vi fortsätter. Varje torsdag 17.20 på simhallen!

(Idag fick E följa med eftersom M har jour, det var inte så kul tyckte han. Så de fick vars en fjäskglass efter. De valde Smarties-glass.
"Åh, blir man smart av den?"
"Njae, det tror jag inte."
"Joho, det blir man."
När de ätit upp dem sa de
"Nu är vi smarta."
Okej, var det så lätt, då skulle jag äta Smarties-glass varje dag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar