söndag 19 september 2010

Matsäck, mmmm

Söndag morgon. Det är fortfarande väldigt blåsigt.
Igår,när jag, barnen och min kompis M, tog oss ner till mormor och morfar för att mata katterna höll vi på att blåsa bort. Killarna åkte sparkcyklar, och på vägen tillbaka i uppförsbacken blåste E upp. Det var lite kul.

Själv tänker jag en del på tisdag nu. Vilket väder det kommer bli. Bra hoppas jag. E ska på utflykt. Egentligen skulle de iväg i tisdags, men den blev inställd pga vädret. SKulle vara roligt om den kunde bli av nu.
De kommer inte äta i skolan, utan ska ha med sig en stor matsäck.

Kommer ni ihåg det när ni var små och hade med er matsäck? Det gör jag. Aldrig smakade väl en macka så gott som när den var nerpackad i en burk i ryggsäcken? Jag tror att jag tycker det ska bli roligare än E tycker. Jag har redan frågat honom flera gånger vad han vill ha? Köttbullar? Plättar? Kakor? Macka? Äsch, det får nog bli lite av varje. Bara nu regnet och den värsta blåsten håller sig borta. Iallafall mellan 8-13 på tisdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar